Pozor na formu a způsob zasílání obchodního sdělení

Verze pro tiskSend by email

Zasílání obchodních sdělení se může firmám prodražit

V úterý 16. 5. 2017 udělil Úřad pro ochranu osobních údajů zatím doposud největší pokutu za šíření obchodních sdělení, a to firmě se sídlem v Mostu v celkové výši 4,25 miliónu korun.

Mezi faktory, které měly vliv na výši pokuty, patřila především četnost e-mailů, délka jejich zasílání a především počet zaslaných stížností, které ÚOOU na konkrétní společnost obdržel. Celkem bylo zaevidováno přes 700 dotčených příjemců. Úřad vzal při svém rozhodování rovněž v úvahu, že vyšetřovaná firma pokračovala v zasílání nevyžádaných obchodních sdělení i po zahájení kontroly.

Úřad pro ochranu osobních údajů tím potvrdil, že se stížnostmi ohledně dotěrných obchodních sdělení zabývá a ty, kteří nerespektují zákonná pravidla, poměrně tvrdě sankcionuje. Pokuty v řádech i několika miliónů nejsou totiž v těchto případech nijak výjimečné a lze předpokládat, že budou nadále narůstat.

Firmy, u nichž je zasílání obchodních sdělení součástí reklamní kampaně by si proto měli nejprve důkladně ověřit, zda postupují v souladu se zákonem. Jedině tak je případná kontrola ze strany Úřadu pro ochranu osobních údajů nezaskočí.