Dle rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie ze dne 6. 12. 2017 ve věci Coty mohou dodavatelé luxusního zboží zakázat svým autorizovaným distributorům prodej tohoto zboží na tzv. internetových tržištích, jakým je např. Amazon, eBay nebo Aukro. Výrobci luxusních značek mají dle soudu právo vybrat si, kde se jejich výrobky mohou prodávat, aby tak ochránili luxusní povahu a exkluzivitu těchto výrobků.
V dané věci přitom šlo o spor německé pobočky firmy Coty, jednoho z nejvýznamnějších výrobců kosmetiky a německé společnosti Parfümerie Akzente, která byla dlouhodobým autorizovaným distributorem Coty na území Německa. Společnost Parfümerie Akzente k online prodeji zboží využívala kromě svého e-shopu i služby platformy Amazon, což však zakazovala distribuční smlouva uzavřená mezi oběma společnostmi. Spor se tak dostal až k odvolacímu soudu ve Frankfurtu nad Mohanem, který položil Soudnímu dvoru předběžnou otázku.
Soudní dvůr EU v rozhodnutí zaujal stanovisko, že výrobce zpravidla může svým distributorům zakázat využívání platforem třetích stran navenek viditelným způsobem, a to výhradně za účelem zajištění luxusní povahy svých výrobků. Takové omezení však dle soudu musí být přiměřené sledovanému cíli a nesmí být uplatňováno diskriminačním způsobem. Zatímco dříve bylo tedy na taková ujednání mezi výrobci a prodejci pohlíženo jako na porušení pravidel hospodářské soutěže, současný rozsudek umožňuje stranám upravit si případná omezení prodeje luxusního zboží přímo ve smlouvě. Zároveň je však nutné podotknout, že možnost zákazu prodeje neplatí bezvýhradně a při konkretizování podmínek ve smlouvě bude nutné zohlednit řadu dalších okolností, které se na problematiku selektivní distribuce mohou vztahovat.