Plánované změny v oblasti spotřebitelského práva – červenec 2021

29. 4. 2021

Připravovaná novela občanského zákoníku přinese změnu v oblasti spotřebitelského práva. Podnikatelům budou uloženy nové povinnosti vůči spotřebitelům za předpokladu uzavření smlouvy prostřednictvím e-shopu nebo po telefonu. Jedná se zejména o:

  • limitace „zneužívajících“ ujednání – zákaz používání ustanovení týkajících se automatického prodloužení předmětné spotřebitelské smlouvy,
  • prodloužení lhůty při uplatňování vady, jež existovala při převzetí věci – tj. ze 6  na 12 měsíců,
  • informační povinnost podnikatele  - nově bude podnikatel povinen sdělovat i dostupnou e-mailovou adresu,
  • závazek vzniklý po telefonu – musí být podnikatelem neprodleně potvrzen v písemné podobě, přičemž spotřebitel bude takto zavázán až odsouhlasením této smlouvy v písemné podobě.

Podnikatelé by tak měli výše uvedené povinnosti reflektovat ve své smluvní dokumentaci.

Potřebujete poradit?

Jsme tu pro Vás a rádi Vám na základě bližších informací a podkladů poradíme. Pro domluvení nezávazné konzultační schůzky nás neváhejte kontaktovat.


Dáváme srozumitelné odpovědi

V naší komunikaci s klienty se neschováváme za dlouhé citace zákonů, ale dáme jasnou a srozumitelnou odpověď.

Přemýšlíme s Vámi

Konkrétní problém vždy řešíme s ohledem na celkovou potřebu klienta, nevytrháváme naše doporučení z kontextu.

Newsletter - Buďte v obraze

Doručíme přímo na Váš e-mail

CAPTCHA
Opište obrázek pro kontrolu proti spamu.
Kontrola proti spamu a robotům.
© Schaffer & Partner 2024 | Created by: drualas.cz
Move up