Vážení klienti,

rádi bychom vás informovali, že v období od pondělí 30. června do pátku 29. srpna bude provoz naší recepce upraven. Recepce vám bude k dispozici každý pracovní den od 8:30 do 17:00 hodin.

Děkujeme za pochopení.

Řidičák z boxu? Od července realita!

9. 7. 2025

Od 1. července 2025 zavedlo Ministerstvo dopravy zásadní novinku v oblasti vyřizování řidičských průkazů. Na základě novely zákona o provozu na pozemních komunikacích již nebude nutná osobní návštěva úřadu, ale hotový řidičský průkaz bude možné si nechat doručit za poplatek 100 Kč do výdejního boxu nebo na výdejní místo po celé České republice, a to včetně Balíkovny, Alza boxu a dalších partnerských zařízení. Zasílání řidičských průkazů do zahraničí nebude možné. Změna se prozatím týká výměn a duplikátů řidičských průkazů, avšak od roku 2026 se plánuje rozšíření služby i na další druhy žádostí, například na podání první žádosti o vydání řidičského oprávnění nebo o rozšíření řidičského oprávnění. Možnost osobního podání žádosti a vyzvednutí průkazu na úřadě obce s rozšířenou působností  bude možná i nadále.

Řidičský průkaz bude připraven k vyzvednutí standardně do 20 kalendářních dnů, ve zrychleném režimu do 5 pracovních dnů. K této lhůtě je potřeba přičíst ještě 1–2 dny pro doručení do výdejního místa. Zásilku bude možné sledovat pomocí odkazu uvedeného v e-mailové notifikaci a o připravenosti průkazu k vyzvednutí bude žadatel následně informován prostřednictvím SMS, e-mailu nebo Portálu dopravy. Průkaz bude uložen v boxu zpravidla 2 dny, na výdejním místě až 5 dní, přičemž k jeho vyzvednutí bude potřeba zaslaný kód. Průkaz může vyzvednout i jiná osoba, pokud má tento kód k dispozici. Pokud si žadatel řidičský průkaz nevyzvedne včas, bude vrácen na úřad obce s rozšířenou působností, který žádost vyřizoval. Původní řidičský průkaz je nutné po obdržení nového znehodnotit, obdobně jako například neplatné platební karty, nebo jej odevzdat na úřad.

Také samotnou žádost o řidičský průkaz je již od června 2021 možné vyřídit kompletně online prostřednictvím Portálu dopravy, a to bez nutnosti zřizovat datovou schránku. K přihlášení postačuje bankovní identita, eObčanka nebo mobilní klíč eGovernmentu.

Ministerstvo dopravy dále plánuje, že obdobným způsobem bude v budoucnu možné doručovat také registrační značky vozidel a technické průkazy.  Zároveň jsou připravovány i další kroky v oblasti digitalizace, jako je například elektronická verze řidičského průkazu v mobilu nebo nové funkce v Portálu dopravy, včetně upozornění na změny v bodovém hodnocení či registru vozidel.

Potřebujete poradit?

Jsme tu pro Vás a rádi Vám na základě bližších informací a podkladů poradíme. Pro domluvení nezávazné konzultační schůzky nás neváhejte kontaktovat.


Dáváme srozumitelné odpovědi

V naší komunikaci s klienty se neschováváme za dlouhé citace zákonů, ale dáme jasnou a srozumitelnou odpověď.

Přemýšlíme s Vámi

Konkrétní problém vždy řešíme s ohledem na celkovou potřebu klienta, nevytrháváme naše doporučení z kontextu.

Newsletter - Buďte v obraze

Doručíme přímo na Váš e-mail

CAPTCHA
Opište obrázek pro kontrolu proti spamu.
Kontrola proti spamu a robotům.
© Schaffer & Partner 2025 | Created by: drualas.cz
Move up