Spuštění eNeschopenky od 1.1.2020

21. 5. 2019

Česká správa sociálního zabezpečení od 1.1.2020 spustí elektronickou neschopenku „eNeschopenku“, což bude v nemocenském pojištění představovat zásadní zjednodušení komunikace mezi nemocnými, lékaři a zaměstnavateli.

Zjednodušení se týká především formy předávání informace o dlouhodobé pracovní neschopnosti zaměstnance jak samotné České správě sociálního zabezpečení, tak zaměstnavatelům. Zaměstnavatelé budou mít možnost požádat o zasílání notifikací o dlouhodobé pracovní neschopnosti svých zaměstnanců a pokud tak učiní, odpadne povinnost dlouhodobě nemocného zaměstnance předat „papírovou“ neschopenku zaměstnavateli. Tuto povinnost za zaměstnance splní lékař příp. příslušná okresní správa sociálního zabezpečení, která odešle zprávu o pracovní neschopnosti do zvolené datové schránky zaměstnavatele.

Výše uvedené platí i pro zaslání informace o ukončení či trvání dlouhodobé pracovní neschopnosti zaměstnance, a to ke 14. dni a déle.

Testovací prostředí pro nasazení eNeschopenky by mělo být realizováno do 1.10.2019.

Potřebujete poradit?

Jsme tu pro Vás a rádi Vám na základě bližších informací a podkladů poradíme. Pro domluvení nezávazné konzultační schůzky nás neváhejte kontaktovat.


Dáváme srozumitelné odpovědi

V naší komunikaci s klienty se neschováváme za dlouhé citace zákonů, ale dáme jasnou a srozumitelnou odpověď.

Přemýšlíme s Vámi

Konkrétní problém vždy řešíme s ohledem na celkovou potřebu klienta, nevytrháváme naše doporučení z kontextu.

Newsletter - Buďte v obraze

Doručíme přímo na Váš e-mail

CAPTCHA
Opište obrázek pro kontrolu proti spamu.
Kontrola proti spamu a robotům.
© Schaffer & Partner 2025 | Created by: drualas.cz
Move up