Plné moci bez papíru: Přichází registr zastupování

4. 9. 2024

Nový registr zastupování, který byl spuštěn 1. července 2024, představuje významný krok v digitalizaci státní správy v České republice. Tento systém umožňuje elektronické vystavování plných mocí, čímž usnadňuje občanům a podnikatelům komunikaci s úřady. Místo nutnosti fyzického potvrzení podpisu u notáře nebo na Czech Pointu je možné vyřídit tyto záležitosti pohodlně online.

V registru zastupování jsou k dispozici předvyplněné formuláře, které uživatelé jednoduše vyplní a potvrdí prostřednictvím systému Identita občana. Tím se výrazně zkracuje čas potřebný k vyřízení úředních záležitostí a eliminují se náklady spojené s úředním ověřováním papírových dokumentů.

Plné moci zapsané v registru jsou platné až do jejich odvolání, nebo vypršení platnosti. Elektronické plné moci zaniknou po odvolání automaticky, což zvyšuje právní jistotu. Úřady budou samy ověřovat existenci a platnost zástupčího oprávnění.

Vláda očekává, že nový registr využijí jak občané, tak podnikatelské subjekty. Registr spravuje Digitální a informační agentura. Prvním zapojeným úřadem je Ministerstvo dopravy, které si od novinky slibuje usnadnění převodu vlastnického práva k vozidlům.

Potřebujete poradit?

Jsme tu pro Vás a rádi Vám na základě bližších informací a podkladů poradíme. Pro domluvení nezávazné konzultační schůzky nás neváhejte kontaktovat.


Dáváme srozumitelné odpovědi

V naší komunikaci s klienty se neschováváme za dlouhé citace zákonů, ale dáme jasnou a srozumitelnou odpověď.

Přemýšlíme s Vámi

Konkrétní problém vždy řešíme s ohledem na celkovou potřebu klienta, nevytrháváme naše doporučení z kontextu.

Newsletter - Buďte v obraze

Doručíme přímo na Váš e-mail

CAPTCHA
Opište obrázek pro kontrolu proti spamu.
Kontrola proti spamu a robotům.
© Schaffer & Partner 2024 | Created by: drualas.cz
Move up